Nowe warianty mocy w silnikach PACCAR MX-11 i MX-13 z funkcją wzmocnienia momentu udoskonaliły napęd nowego modelu serii XF. Maksymalizacja oszczędności paliwa dzięki zwiększeniu momentu obrotowego przy niższych obrotach silnika to zasługa bogactwa innowacyjnych rozwiązań które oferują (nasze) ulepszone jednostki napędowe.
Innowacyjne zastosowania w silnikach
Dla zapewnienia wzorcowego zużycia paliwa nowe pompy oleje, wspomagania oraz cieczy chłodzącej o zmiennej wydajności, wraz z nowym pierścieniem tłokowym i kształtem płaszczy tłoków redukują tarcie wewnętrzne silnika. Ponadto dodaliśmy nową turbosprężarkę oraz nowy układ spalania, aby zapewnić jak najwyższą wydajność.
Rozszerzony tryb Eco
Nowy model serii XF został wyposażony w rozszerzony zestaw opcji typu Eco, które pozwalają dodatkowo zwiększyć oszczędność paliwa, zmniejszyć emisję, oraz koszty eksploatacji. Tryb Eco performance zapewnia optymalną równowagę między świetnymi parametrami jazdy, a wysoką oszczędnością paliwa. Jeśli oszczędność paliwa jest kwestią nadrzędną, należy zastosować tryb Eco Fuel, który skutkuje m.in. zmianą przełożeń na niższych obrotach silnika.
Niższe koszty napraw
Koszty napraw i konserwacji mogą mieć znaczący wpływ na wyniki finansowe firmy. Dlatego właśnie wprowadziliśmy innowacyjne rozwiązania ograniczające zużycie podzespołów do minimum. Na przykład układ sterowania sprzęgłem jest teraz umieszczony w obudowie sprzęgła, dzięki czemu jest chroniony przed uszkodzeniami powodowanymi przez wodę i zabrudzenia. Sterowany elektronicznie alternator umożliwia lepsze ładowanie akumulatora. Wszystkie te udoskonalenia przyczyniają się do większej trwałości i niezawodności, a w konsekwencji przekładają się na rentowność firmy operatora transportowego.
Wydajne skrzynie biegów
Nowy model serii XF jest wyposażony w automatyczną skrzynie biegów najnowszej generacji TraXon (12- i 16-biegowe). Mniejsze straty przy tarciu, jeszcze szybsze przełączanie biegów na wyższe oraz lepsze wykorzystanie funkcji EcoRoll umożliwiły osiągnięcie ogromnych oszczędności w zużyciu paliwa, a cicha i płynna praca oraz precyzyjne działanie sprzęgła zapewniają komfort kierowcy. Automatyczne skrzynie biegów TraXon pozwalają również na większe redukcje na najniższych biegach, przyczyniając się do jeszcze szybszej pracy układu przeniesienia napędu.
Wydajne osie tylne
Oprócz nowych silników i skrzyń biegów, wprowadziliśmy też wysokowydajne osie tylne o bardzo niskim tarciu wewnętrznym. Szereg dłuższych przełożeń, począwszy od 2.05, pozwala na prace silnika z możliwie najmniejszą prędkością obrotową, zapewniając największą oszczędność paliwa. Aby zmniejszyć straty tarcia, wprowadziliśmy do produkcji szlifowane mechanizmy różnicowe i dodaliśmy nowe łożyska oraz uszczelnienie na tylnej osi, a także zastosowaliśmy olej o niskiej lepkości. Nasz cel: zoptymalizować każdy zakamarek pojazdu i wycisnąć jak najwięcej z każdej kropli paliwa!