International Truck of the Year 2022
Nowa generacja pojazdów ciężarowych DAF do transportu długodystansowego została nagrodzona tytułem ?International Truck of the Year 2022?. ?Pojazdy XF, XG i XG? wyznaczają w branży nowy standard wydajności, bezpieczeństwa i komfortu kierowcy? ? oświadczyło jury po przeprowadzeniu szeregu testów. Prestiżową nagrodę wręczono we Francji podczas wystawy Solutrans w Lyonie. Firma DAF została również uhonorowana nagrodą ?2022 Truck Innovation Award?, która doceniła pojazd XF Innovation z silnikiem spalinowym na wodór.
Zgodnie z zasadami konkursu ?International Truck of the Year? (IToY) coroczną nagrodę przyznaje się pojazdowi, który został wprowadzony na rynek w poprzednim roku i który wniósł największy wkład w zakresie wydajności transportu drogowego. W trakcie konkursu oceniana jest szeroka gama kryteriów, w tym innowacje technologiczne, komfort, bezpieczeństwo, właściwości jezdne, oszczędność paliwa, wpływ na środowisko naturalne i całkowity koszt eksploatacji (TCO).
Nowość w branży
?DAF jest pierwszym producentem, który wprowadził na rynek zupełnie nową generację pojazdów ciężarowych opracowanych z uwzględnieniem nowych europejskich przepisów dotyczących mas i wymiarów? ? stwierdził Gianenrico Griffini, przewodniczący jury konkursu ?International Truck of the Year?. ?W rezultacie powstał szereg bardzo atrakcyjnych wizualnie pojazdów o aerodynamicznej sylwetce, które cechują się najlepszą w swojej klasie wydajnością, bezpieczeństwem i komfortem kierowcy. Nowe modele XF, XG i XG? zapewniają doskonałą widoczność bezpośrednią dzięki dużej, zakrzywionej przedniej szybie oraz szybom bocznym o nisko umieszczonych dolnych krawędziach wraz z oknem widoku na krawężnik. Elementy te ? wraz z cyfrowym systemem wizyjnym, który zastępuje tradycyjne lusterka wsteczne, oraz nową kamerą narożną ? dają kierowcy kompletny widok otoczenia, chroniąc szczególnie narażonych użytkowników dróg?.
Prawdziwy sukces zespołowy
Prestiżową nagrodę ?International Truck of the Year 2022? odebrał Harry Wolters, prezes DAF Trucks, który dedykował ją wraz z podziękowaniami całemu zespołowi DAF liczącemu ponad 12 tys. osób na całym świecie. ?To wyjątkowe osiągnięcie jest efektem prawdziwie zespołowej pracy! Pojazdy XF, XG i XG? nowej generacji powstały w wyniku największego projektu rozwojowego w przeszło 90-letniej historii naszej firmy. Są wynikiem dokładnego wsłuchania się w potrzeby naszych klientów i ich kierowców oraz naszej jasno sprecyzowanej wizji trwałych i zrównoważonych rozwiązań transportowych w przyszłości. To także owoc naszego zaangażowania w dostarczanie najlepszych możliwych rozwiązań transportowych. Jesteśmy pierwszym producentem pojazdów ciężarowych, który w pełni stosuje nowe europejskie przepisy dotyczące mas i wymiarów pojazdów, aby zapewnić naszym klientom wyjątkowe korzyści. Dobrze jest być pierwszym ? jeszcze lepiej być wyjątkowym?.
Podsumowując werdykt jury IToY, przewodniczący Gianenrico Griffini, skomentował: ?Wprowadzając na rynek pojazdy ciężarowe nowej generacji, firma DAF zaprezentowała gamę zaawansowanych technologicznie pojazdów w najcięższej klasie wagowej, które wyznaczają nowe standardy w branży. Oprócz tego firma jest zorientowana na przyszłość, ponieważ tworzy także kompletną i bardzo energooszczędną platformę dla nowych generacji alternatywnych źródeł napędu i układów napędowych?.
Truck Innovation Award 2022
Doskonałym przykładem jest nowy model XF z technologią silnika spalinowego zasilanego wodorem, nad którą DAF właśnie pracuje i która podczas październikowych pokazów zrobiła duże wrażenie na jury konkursu ?International Truck of the Year?. Dzięki temu pojazd DAF XF H2 Innovation został uhonorowany nagrodą ?Truck Innovation Award 2022?.
?Ta specjalna nagroda podkreśla naszą filozofię skupiającą się na potrzebie zbadania wszystkich dostępnych technologii na drodze do dekarbonizacji transportu i mobilności w następnej dekadzie? ? powiedział Ron Borsboom, dyrektor wykonawczy DAF ds. rozwoju produktów. ?Technologia wodorowa może stać się bardzo ciekawym, przyszłościowym rozwiązaniem, które uzupełni aktualną ofertę bateryjnych pojazdów elektrycznych oraz pojazdów hybrydowych, nad którymi pracujemy. Uhonorowanie nagrodą ?Truck Innovation Award 2022? świadczy również o tym, że silnik spalinowy (ICE) cały czas ma przed sobą obiecująca przyszłość, w której uczestniczyć będą paliwa nowej generacji, neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla. Ważne jest, aby zrozumieć, że zaprzestanie wykorzystywania paliw kopalnych nie powinno w żaden sposób automatycznie skutkować wyeliminowaniem silników spalinowych, zwłaszcza w segmencie ciężkiego transportu długodystansowego?.
Ron Borsboom dodał: ?Użycie silników spalinowych na wodór (H2-ICE) oznacza, że w wielu obszarach będzie można korzystać z istniejącej sieci dystrybucyjnej stacji paliw. Musimy też bardziej docenić fakt, że w Europie posiadamy rozległą wiedzę i infrastrukturę służącą tej technologii?.
Jury konkursu ?International Truck of the Year? składa się z 24 redaktorów i doświadczonych dziennikarzy specjalizujących się w pojazdach użytkowych, reprezentujących najważniejsze międzynarodowe media z branży pojazdów ciężarowych i transportowych.