Pojazdy nowej generacji DAF napędzają sukces klienta!

DAF wprowadza pełen pakiet innowacji do pojazdów nowej generacji, aby zapewnić sukces swoim klientom – zgodnie z filozofią DAF Transport Efficiency. Optymalizacja układu napędowego i aerodynamiki pozwala zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 3% ponad wartość 10% osiągniętą przez modele DAF zaprezentowane w 2021 i 2022 roku. W ten sposób holenderska marka po raz kolejny ustanawia nowy standard w branży. Jeszcze bogatsza specyfikacja i nowy system zarządzania flotą PACCAR Connect oznaczają dodatkowe możliwości zwiększenia wydajności operacyjnej. Klienci mogą już konfigurować i zamawiać zmodernizowane pojazdy, które stanowią kolejny rozdział nowej generacji DAF.

Siła wydajności

  • Optymalizacje silników PACCAR MX-11 i MX-13
    – Zmienione fazy rozrządu (cykl Millera), nowa pompa płynu chłodzącego i sprężarka powietrza
    – Zoptymalizowany układ turbosprężarki i EGR
    – Gotowość do zasilania biodieslem B100 FAME
  • Innowacje w tylnej osi
    – Nowy zębnik zwiększa wytrzymałość i trwałość
    – Zmienione przełożenia pozwalają zmniejszyć prędkość obrotową silnika
  • Fartuchy boczne są teraz dostępne również dla modeli ciągników typu Lowdeck
  • Jeszcze bogatsza, zoptymalizowana pod kątem wydajności specyfikacja dostępna w standardzie
    – System DAF Digital Vision
    – Tempomat przewidujący (PCC)
    – Pełny pakiet aerodynamiczny
    – Trwałe opony o niskich oporach toczenia
  • 10-letnia subskrypcja PACCAR Connect

 

Siła bezpieczeństwa

Pełna gama zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy w standardzie (ADAS)

– Zaawansowany układ hamowania awaryjnego

– Zwiększona ochrona szczególnie narażonych użytkowników dróg

– Event Data Recorder

– DAF Side & Turn Assist

 

Siła komfortu

Jeszcze ciszej w kabinie dzięki niższemu poziomowi prędkości obrotowej

Nowe standardy w zakresie właściwości jezdnych

Nowa wersja aplikacji DAF Truck Navigation i usługa skomunikowanej nawigacji pojazdów ciężarowych

W 2021 roku DAF wprowadził na rynek rewolucyjne w branży pojazdy nowej generacji, czyli rodzinę XF, XG i XG+ przeznaczoną do transportu dalekobieżnego i ciężkich ładunków, a w 2022 roku model XD do zastosowań regionalnych, dystrybucyjnych i specjalistycznych. Wszystkie pojazdy nowej generacji DAF są konstruowane zgodnie z nowymi przepisami UE dotyczącymi masy i wymiarów, co zapewnia najlepszą w swojej klasie aerodynamikę, oszczędność paliwa i niskie emisje CO2. Innowacyjna konstrukcja kabiny obejmuje duże szyby, z nisko poprowadzonymi dolnymi krawędziami, co w połączeniu z kamerami cyfrowymi zwiększa bezkonkurencyjną widoczność bezpośrednią, a tym samym bezpieczeństwo. Doskonała przestronność, spasowanie elementów, wykończenie, jakość materiałów i właściwości jezdne sprawiają, że pojazdy DAF nowej generacji są również preferowanym wyborem kierowców.

Nowe standardy w zakresie wydajności, bezpieczeństwa i komfortu, wyznaczone przez pojazdy ciężarowe nowej generacji DAF zostały potwierdzone przyznaniem tytułów International Truck of The Year. W 2022 roku to najbardziej prestiżowe i najważniejsze wyróżnienie w branży zdobyła seria XF, XG i XG+, a rok później ten sukces powtórzył wszechstronny model XD. Ponadto pojazdy nowej generacji DAF sprawdziło, doceniło i nagrodziło wiele czołowych redakcji i organizacji transportowych w całej Europie.

Dzięki szerokiej gamie innowacji najlepsze pojazdy ciężarowe na rynku stają się teraz jeszcze lepsze zarówno dla przedsiębiorcy, jak i dla kierowcy. To kolejny rozdział nowej generacji pojazdów DAF, a udoskonalone modele już można konfigurować i zamawiać.

 

Siła wydajności

Wszystkie pojazdy ciężarowe nowej generacji DAF charakteryzują się doskonałą aerodynamiką i są wyposażone w wydajne silniki PACCAR MX-11 i MX-13 (o mocy od 270 kW/370 KM do 390 kW/530 KM) oraz szereg zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy, co przekłada się na imponującą redukcję spalania – nawet o 10%. Dzięki właśnie wprowadzonym udoskonaleniom układu napędowego i aerodynamiki można uzyskać kolejne 3% oszczędności.

Wybrane modele pojazdów DAF nowej generacji spełniają wymagania klasy 3 systemu Maut, co może rocznie przynieść tysiące euro oszczędności z tytułu niemieckich opłat drogowych.

Optymalna wydajność układów napędowych DAF XD, XF, XG i XG+ została osiągnięta m.in. dzięki zmianie faz rozrządu silnika zgodnie z zasadą cyklu Millera. Oprócz tego zastosowano pompę płynu chłodzącego z podwójnym napędem – elektrycznym działającym przy niskich obciążeniach oraz pasowym, gdy wymagana jest wysoka wydajność chłodzenia. Aby zapewnić najwyższą wydajność, zamontowano dwucylindrową sprężarkę ze sprzęgłem. Turbosprężarki i zawór recyrkulacji spalin (EGR) zostały zmodernizowane, aby bezproblemowo funkcjonowały po zmianie faz rozrządu. Za dostarczanie mieszanki paliwowo-powietrznej do cylindrów odpowiadają wtryskiwacze najnowszej generacji.

 

Innowacje w zakresie osi

DAF wprowadza również kilka innowacji w zakresie tylnych osi SR1344. Nowa konstrukcja zębnika zapewnia większą wytrzymałość i trwałość, także w połączeniu z najmocniejszym wariantem silnika PACCAR MX-13 (390 kW/530 KM). Ponadto zmodyfikowana oś umożliwia redukcję prędkości obrotowej we wszystkich silnikach PACCAR MX, zgodnie z filozofią marki DAF w zakresie zmniejszania liczby obrotów wału korbowego.

Nowa strategia zmiany przełożeń i optymalizacja silnika umożliwiają zastosowanie przełożenia osi tylnej wynoszącego 2,05:1, co w połączeniu z najpopularniejszym rozmiarem opon 315/70R22.5 zapewnia najwyższą oszczędność paliwa we wszystkich silnikach ciągników 4×2. Jazda z prędkością 85 km/h oznacza obroty niższe nawet o 7% (950 zamiast 1030). Ponadto program osi SR1344 został uzupełniony przełożeniem 2,64:1 ze szlifowaną konstrukcją przekładni zapewniającą najwyższą wydajność.

Aby zoptymalizować efektywność pojazdów nowej generacji DAF, w standardowych konfiguracjach wersji 4×2 i 6×2* wprowadzono system kamer DAF Digital Vision (zastępujący konwencjonalne lusterka), tempomat przewidujący oraz opony o niskich oporach toczenia, co zapewnia dodatkowe 6% oszczędności paliwa. W przypadku klientów, którzy wcześniej nie zamówili tych opcji, całkowite oszczędności paliwa i zmniejszenie emisji CO2 wyniosą do 9%. W codziennej praktyce redukcja spalania może być jeszcze większa, ponieważ w standardzie dostępny jest również pakiet aerodynamiczny.

 

10 lat PACCAR Connect

Wszystkie pojazdy ciężarowe DAF nowej generacji są objęte 10-letnią subskrypcją PACCAR Connect. Ta nowa internetowa platforma zarządzania flotą dostarcza w czasie rzeczywistym informacji na temat osiągów całej floty, poszczególnych pojazdów, a także kierowców, pomagając w ten sposób przedsiębiorcom zoptymalizować wydajność i rentowność. Platforma umożliwia również skuteczne bezprzewodowe aktualizacje oprogramowania pojazdów.

 Główną zaletą PACCAR Connect jest łatwa integracja z rozwiązaniami telematycznymi innych producentów, co jest nowym standardem w systemach zarządzania flotą. Ułatwia to monitorowanie wszystkich procesów logistycznych z jednego urządzenia, zwiększając komfort kierowców. Aby osiągnąć maksymalną wydajność, PACCAR Connect wykorzystuje również usługę „geofencing”, dzięki której użytkownik jest powiadomiony np. o tym, że pojazd zbliża się do określonego obszaru, przykładowo miejsca dostawy.

 

Biodiesel B100 FAME

Aby jeszcze lepiej wspierać klientów na ich drodze do sukcesów, od początku 2025 r. dostępne będą wersje silników PACCAR MX, które można zasilać biodieslem B100 FAME. Z kolei w ciągnikach niskopodłogowych (Lowdeck) dostępne są teraz fartuchy boczne, które poprawiają aerodynamikę, co przekłada się na zwiększenie wydajności pojazdu.

 

Siła bezpieczeństwa

Pojazdy ciężarowe DAF nowej generacji wyznaczają standardy w zakresie bezpośredniej i pośredniej widoczności, między innymi dzięki nisko poprowadzonym dolnym krawędziom szyb, drzwiom z oknem krawężnikowym oraz zaawansowanym kamerom cyfrowym. Niezwykle wytrzymała struktura nadwozia, opatentowany system zaprogramowanego przemieszczenia kabiny (ProCaDis) oraz układ kontrolowanego odkształcenia kolumny kierownicy (CoDeS) sprawiają, że modele XD, XF, XG i XG+ przodują także w zakresie bezpieczeństwa biernego. Pełna gama fabrycznie montowanych zaawansowanych układów wspomagających kierowcę (ADAS) wspiera wiodące w branży bezpieczeństwo aktywne.

Najnowsza generacja zaawansowanego układu hamowania awaryjnego (Advanced Emergency Braking System) jest wyposażona w czujniki radarowe (dwa dalekiego i jeden krótkiego zasięgu) oraz kamerę, zapewniając w pełni autonomiczne hamowanie awaryjne w celu uniknięcia kolizji z niechronionymi użytkownikami dróg znajdującymi się przed pojazdem. Dodatkowy radar odpowiada za nową funkcję Drive-off Assist, która wykrywa szczególnie narażonych uczestników ruchu (np. pieszych czy rowerzystów) i ostrzega kierowcę o ich bliskości, gdy pojazd stoi lub rusza. Z kolei układ Event Data Recorder rejestruje obrazy i dane po aktywacji ostrzeżenia o hamowaniu z wykorzystaniem układu AEBS, a układ DAF Side & Turn Assist ostrzega kierowcę, gdy piesi, rowerzyści lub inne pojazdy znajdują się w martwych polach występujących na całej długości zestawu – aż do tylnej krawędzi naczepy lub przyczepy.

Ponadto każdy pojazd DAF nowej generacji będzie wyposażony w system Speed Limit Recognition, który informuje kierowcę o aktualnych ograniczeniach prędkości i ostrzega go w przypadku ich przekroczenia. Z kolei Lane Departure Warning System pomaga uniknąć niebezpiecznych sytuacji, alarmując kierowcę o potencjalnie niezamierzonych zmianach pasa ruchu.

Nowa kamera cofania pokazuje na wyświetlaczu w kabinie, co dzieje się z tyłu pojazdu. Asystent świateł drogowych High Beam Assist (opcjonalny) automatycznie wyłącza światła drogowe, gdy inne pojazdy nadjeżdżają z przeciwnej strony lub jadą z przodu. Z kolei funkcja sygnału zatrzymania awaryjnego Emergency Stop Signal, zastosowana już w poprzednich pojazdach ciężarowych DAF, przestrzega innych użytkowników dróg poprzez miganie świateł awaryjnych o gwałtownym obniżeniu prędkości pojazdu.

Ponadto standardem stają się nowe funkcje, które jeszcze bardziej zwiększają bezpieczeństwo kierowcy. Nowa funkcja DAF Drowsiness Detection ocenia czujność kierowcy i alarmuje go, gdy wymagana jest przerwa. Dostępne jest też przygotowanie pod blokadę alkoholową (Alcohol Interlock), które ułatwia montaż urządzenia umożliwiającego uruchomienie silnika dopiero po uzyskaniu negatywnego wyniku badania na obecność alkoholu w wydychanym powietrzu

 

Siła komfortu

Kierowcy doceniają DAF-y XD, XF, XG i XG+ za niezrównany komfort jazdy, a także odpoczynku i snu. Najnowsze modernizacje układu napędowego, obniżające prędkość obrotową silnika, oznaczają że w kabinie jest ciszej podczas jazdy. Modyfikacje wprowadzone w silnikach, w połączeniu z nową strategią zmiany biegów, poprawiają właściwości jezdne dzięki jeszcze płynniejszej zmianie przełożeń.

Nowa internetowa platforma zarządzania flotą PACCAR Connect umożliwia korzystanie ze skomunikowanej nawigacji pojazdów ciężarowych oraz przesyłanie całej zaplanowanej trasy bezpośrednio na ekran dodatkowy pojazdu, co poprawia warunki pracy kierowcy. Opcja „Wyznaczanie trasy dla ostatniej/pierwszej mili” zwiększa zarówno wydajność jazdy, jak i komfort kierowcy. Funkcja ta pozwala rozwiązać często występujący problem braku możliwości dotarcia do określonej lokalizacji ze względu na ograniczenia ruchu w obszarze załadunku lub rozładunku.

Podsumowując, najlepsze pojazdy ciężarowe na rynku stały się jeszcze lepsze. To wyraźnie umacnia wiodącą w branży pozycję pojazdów DAF XD, XF, XG i XG+, które napędzają sukces klientów za sprawą wiodącej wydajności operacyjnej, bezpieczeństwa i komfortu.

New-Generation-DAF-XD-450-FT-and-XG-430-FT-02
111 New Generation DAF trucks
Skontaktuj się z nami
ESA Trucks Polska Sp. z o.o.
ul. Ks. Wawrzyniaka 1
62-052 Komorniki
Sprawdź ofertę
Dalej